Assalamualaikum kepada semua. Moge terus2 dalam keimanan yg jitu dan bertambah2 kecintaan kepada Pencipta Robbul Alamin iALLAH.

Usia muda ialah usia yang penuh dengan cita-cita yang tinggi dan darah yang gemuruh serta idealisme yang luas. Iaitu usia yang memberi pengorbanan dan menebus semula. Usia yang menabur jasa, memberi kesan dan emosional.

Dari sini, usia muda pemuda dalam perkiraan Islam mempunyai tanggungjawab yang cukup signifikan dan nilai yang khusus. Oleh kerana itu Rasulullah SAW menekankan supaya pemuda-pemuda merasai demikian pentingnya masa muda melalui sabdanya:

"Ambillah peluang lima perkara sebelum datangnya lima perkara:- USIA MUDA kamu sebelum tua, masa sihat sebelum sakit, harta kekayaan kamu sebelum papa, masa hidup kamu sebelum mati, dan masa kosong kamu sebelum sibuk".

(Hadis Riwayat Imam Ahmad didalam Musnadnya dari Ibn Abbas)

Dari sin dapat dilihat penekanan adalah untuk mendapatkan faedah dari usia muda dalam menunaikan tugas berat dan melintasi halangan-halangan serta menyahut cabaran yang diperlukan yang dituntut oleh perubahan tamaddun.


Ayuh sama2 menghayatinya..

WAHAI PEMUDA v OLOMOUCI

SABTU 21 FEB 09, jam 5pm.

Butiran lanjut, hubungi...

Anam

real_anamex@yahoo.com

+420608243587

Najmi

mn_5295@yahoo.co.uk

+420608244527

by abu mus'ab