Oleh: Abu Hamzah b/p Rajeev Shamsuddin

Sahabat Rajske Zahrady, Rajeev Shamsuddin Perisamy sedang mengembara di Bumi Piramid, Mesir selama 3 minggu inshaAllah. Berikut merupakan warkah pertamanya dari sana untuk perkongsian dengan saudara/i pengunjung...

...........................................................................................................................................................................






Assalamualaikum. ...

Amacam bro-bro sekalian?

Mesti sihat kan? inshaAllah..

Aku skarang berada di Menofea Egypt. Maaf sebab kat hostel tempat aku menginap takde internet so susah sikit nak contact aku.

Kat sini program die agak pack. Everyday starting from 10-3p.m ade lawatan kat hospital.Petang pulak ade social activitysampai malam. Semalam aku berpeluang melihat 3 operation(popliteal sapheneous bypass, radical mastectomy n ovarian removal due to cancer).

Nak cakap secara jujur, hospital kat sini mmg dan sangat memang tak hygenic sampai ade org makan chips dalam operating theater huhuhu. Tapi agak banyak gak aku belajar pada hari pertama aku semalam pasal walaupun kotor tapi cara dieorng conduct operation memang profesional dan menggunakan skills manusia lebih daripada peralatan canggih macam kat europe. So dapat ler tgk macam mane diorg operate dgn kekurangan teknology.

InshaAllah hari ni aku akan bertolak ke utara mesir buat lawatan selama 4 hari(Alexandria, Siwa Oasis ditgh padang pasir, sand surfing n banyak lagi). Minggu depan pulak ade lawatan lagi ke Utara Egypt pulak iA ke Luxor n Aswan. Lepas tu pada minggu pertama di bulan ogos ade lawatan ke sekitar Cairo pulak iA sebelum aku pulang ke Malaysia pada 8 ogos.

inshaAllah aku akan berkongsi ttg pengalaman aku dlam Rajske Zahrady.



Banyak kejutan yang aku dapat sebaik sahaja aku keluar dari Cairo airport... huhuhu.

Menarik, menyedihkan, mengembirakan dll.

Cuma yang aku sedih adalah niat aku untuk mempelajari bahasa arab sedikit macam pudar pasal nampaknye memang diorg dah pack-kan program kitorang, Tapi inshaAllah aku akan cuba mencari sebanyak mungkin pengalaman dan contact disini. So doakan ler aku kat sini yek. huhuhu.
Ni no. handpone aku kat sini- +20114160037

Seorang hamba Allah yang sedang bermusafir sendirian,
RajeevSham
Menofea, Egypt